2012
Frakcija - časopis za izvedbene umjetnosti, br. 62/63, 2012.
Urednici: Tomislav Medak, Ivana Ivković
Jezici: engleski, hrvatski
Ovaj broj Frakcije - časopisa za izvedbene umjetnosti, pod naslovom Actionable Image: Djelovanja slike, izvedbe tijela, aparati gledanja, nastavak je preokupacija BADco. relacijama izvedbe i slike. Konkretnije, on je zaključno poglavlje u nizu koji je započet instalacijom Odgovornost za viđeno nastalom u okviru hrvatskog predstavljanja na Venecijanskom biennaleu 2011. godine. Budući da izložba nije dopuštala prisutnost izvođača, rad nas je stavio pred izazov da kreiramo "teatar drugim sredstvima" i rezultirao je posebno razvijenim tehnološkim sistemom algoritamske montaže videa uživo kroz koji je sprovedena specifična ideja povezivanja tijela, slike i tehnologije. Kao nastavak tog venecijanskog rada u veljači 2012. nastala je i predstava Tamno i natrag, a koja je pak polazila od prevođenja filmskih procedura kazališnim sredstvima.
Željeći interes za to povezivanje tijela, slike i tehnologije proširiti van granica vlastitog rada, u travnju 2012. organizirali smo simpoziji i popratni umjetnički program pod naslovom . Uz pomoć partnera Multimedijalnog instituta i kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW okupili smo manju skupinu međunarodno istaknutih umjetnika i znanstvenika na polju izvedbenih umjetnosti, likovnih umjetnosti, filma, studija izvedbe i filozofije ne bismo li diskutirali i pokazali eksperimentalne susrete slike i tijela u umjetničkoj praksi. Svezak koji držite u rukama izbor je priloga, intervjua i intervencija koji dokumentira i nadopunjava dijapazon tog događaja.
Možda ćete se zapitati zašto izvedba, tijelo, slika i tehnologija? Zašto ta konstelacija? U današenjem dobu skloni smo prihvatiti kritiku dominacije slike: neprestanog ponavljanja hegemonijskih prikaza, homogenizacije medijatiziranog društvenog iskutva, habituacije senzornog aparata na tehnološki sklop, programiranja individualnih i društvenih gesti dominantnim vizualnim reprezentacijama. Međutim, ako susrete slike i tijela pojmimo kao polje izvedbe, otvara nam se mogućnost da taj susret preispitujemo onkraj bezostatne prilagodbe osjetilnog aparata na tehnološki aparat, društvenog ponašanja na reproducirane slike. Pojmimo li ga, naime, kao susret unutar kojeg i s kojim se operira, susret koji operira samim sobom varijajući i rekomponirajući svoje konstitutivne elemente, uvidjet ćemo da se tu pojavljuju neuskladivosti između tehnologije i navike, izboji djelatne moći slike, gledatelja ili osoba u kadru, šumovi u prijenosu, neobični dispozitivi gledanja. Susret se preobražava u krivi susret. Neizvjesno polje snalaženja, isklizavanja, krivih izvedbi, deteritorijalizacije i reteritorijalizacije... Ukratko, polje razilažanjâ koja su često predmet umjetničkog eksperimenta i koja ovdje želimo staviti na ponovno razmatranje.
Authori/ce:
Jonathan Beller
Miha Colner
Manuel Vason
Stephen Zepke
Ivana Ivković
Vlatka Horvat
Sinisa Ilić & Bojan Đorđev
Slobodan Šijan
Igor Marković
Mischa Twitchin
Bruce McClure
Mario Kozina
2012
Frakcija - časopis za izvedbene umjetnosti, br. 62/63, 2012.
Urednici: Tomislav Medak, Ivana Ivković
Jezici: engleski, hrvatski
Ovaj broj Frakcije - časopisa za izvedbene umjetnosti, pod naslovom Actionable Image: Djelovanja slike, izvedbe tijela, aparati gledanja, nastavak je preokupacija BADco. relacijama izvedbe i slike. Konkretnije, on je zaključno poglavlje u nizu koji je započet instalacijom Odgovornost za viđeno nastalom u okviru hrvatskog predstavljanja na Venecijanskom biennaleu 2011. godine. Budući da izložba nije dopuštala prisutnost izvođača, rad nas je stavio pred izazov da kreiramo "teatar drugim sredstvima" i rezultirao je posebno razvijenim tehnološkim sistemom algoritamske montaže videa uživo kroz koji je sprovedena specifična ideja povezivanja tijela, slike i tehnologije. Kao nastavak tog venecijanskog rada u veljači 2012. nastala je i predstava Tamno i natrag, a koja je pak polazila od prevođenja filmskih procedura kazališnim sredstvima.
Željeći interes za to povezivanje tijela, slike i tehnologije proširiti van granica vlastitog rada, u travnju 2012. organizirali smo simpoziji i popratni umjetnički program pod naslovom . Uz pomoć partnera Multimedijalnog instituta i kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW okupili smo manju skupinu međunarodno istaknutih umjetnika i znanstvenika na polju izvedbenih umjetnosti, likovnih umjetnosti, filma, studija izvedbe i filozofije ne bismo li diskutirali i pokazali eksperimentalne susrete slike i tijela u umjetničkoj praksi. Svezak koji držite u rukama izbor je priloga, intervjua i intervencija koji dokumentira i nadopunjava dijapazon tog događaja.
Možda ćete se zapitati zašto izvedba, tijelo, slika i tehnologija? Zašto ta konstelacija? U današenjem dobu skloni smo prihvatiti kritiku dominacije slike: neprestanog ponavljanja hegemonijskih prikaza, homogenizacije medijatiziranog društvenog iskutva, habituacije senzornog aparata na tehnološki sklop, programiranja individualnih i društvenih gesti dominantnim vizualnim reprezentacijama. Međutim, ako susrete slike i tijela pojmimo kao polje izvedbe, otvara nam se mogućnost da taj susret preispitujemo onkraj bezostatne prilagodbe osjetilnog aparata na tehnološki aparat, društvenog ponašanja na reproducirane slike. Pojmimo li ga, naime, kao susret unutar kojeg i s kojim se operira, susret koji operira samim sobom varijajući i rekomponirajući svoje konstitutivne elemente, uvidjet ćemo da se tu pojavljuju neuskladivosti između tehnologije i navike, izboji djelatne moći slike, gledatelja ili osoba u kadru, šumovi u prijenosu, neobični dispozitivi gledanja. Susret se preobražava u krivi susret. Neizvjesno polje snalaženja, isklizavanja, krivih izvedbi, deteritorijalizacije i reteritorijalizacije... Ukratko, polje razilažanjâ koja su često predmet umjetničkog eksperimenta i koja ovdje želimo staviti na ponovno razmatranje.
Authori/ce:
Jonathan Beller
Miha Colner
Manuel Vason
Stephen Zepke
Ivana Ivković
Vlatka Horvat
Sinisa Ilić & Bojan Đorđev
Slobodan Šijan
Igor Marković
Mischa Twitchin
Bruce McClure
Mario Kozina